II stopień 2024/2025

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwach i instytucjach publicznych

Szczegóły
Kod ZSP-NM
Jednostka organizacyjna Instytut Nauk o Polityce i Administracji
Kierunek studiów Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwach i instytucjach publicznych
Forma studiów Niestacjonarne
Poziom kształcenia Drugiego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Minimalna liczba studentów 20
Limit miejsc 40
Czas trwania 4 semestry
Adres komisji rekrutacyjnej rekrutacja@ignatianum.edu.pl
Godziny otwarcia sekretariatu https://ignatianum.edu.pl/kontakt-cos
Adres WWW https://www.ignatianum.edu.pl/rekrutacja
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

(pokaż minione tury)

Informacje o kierunku

  • Studia są prowadzone w Instytucie Nauk o Polityce i Administracji na Wydziale Pedagogicznym
  • Zajęcia prowadzone w soboty
  • Opłata rekrutacyjna wynosi 85 zł
  • Czesne: więcej informacji o opłatach tutaj
  • Program studiów

Przydatne informacje

Opis kierunku

Kierunek zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwach i w instytucjach publicznych jest nowym w skali kraju kierunkiem, doskonale dostosowanym do potrzeb współczesnego rynku pracy, zarówno w kontekście zarządzania przedsiębiorstwem jak i zarządzania w instytucjach publicznych. Program jest unikatowy, łączy bowiem wiedzę dotyczącą funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw i instytucji publicznych i zarządzania nimi, z uwzględnieniem nowoczesnej wiedzy, odpowiadającej wymaganiom pracodawców i pracowników.

Takie połączenie potrzeb obu stron - pracodawców i pracowników pozwala absolwentom tego kierunku nie tylko na elastyczne dostosowywanie się do wymagań zmieniającego się rynku pracy, ale przede wszystkim do zmiennych realiów i wyzwań związanych z zarządzaniem.

Kierunek ma charakter ogólnoakademicki, ze względu na fakt, że większość studentów na studiach II stopnia podejmuje już zatrudnienie i posiada już pierwsze, praktyczne doświadczenia związane ze środowiskiem pracy. Stąd też w ramach studiów, akcent położony jest na wyposażanie studentów w wieloaspektową wiedzę z zakresu zarządzania, zarówno w kontekście biznesu, prowadzenia własnej działalności gospodarczej jak i pracy w instytucjach publicznych oraz różne umiejętności związane z praktyką zarządzania.

Celem kierunku jest wykształcenie i przygotowanie przyszłych, nowoczesnych menadżerów, zarówno do pracy w biznesie jak i do pracy w instytucjach publicznych. Szczególny nacisk położony jest w programie studiów na wiedzę nowoczesną, uwzględniającą najnowsze trendy, wymagania pracodawców i oczekiwania samych studentów.

Program studiów zawiera liczne przedmioty rozwijające także umiejętności miękkie studentów, co jest gwarantem przygotowania absolwentów świadomych własnych atutów i słabości, otwartych na ciągły rozwój, gotowych do podejmowania trudnych wyzwań, wykształconych profesjonalnie w zakresie zarządzania zarówno w sferze biznesu jak i zarządzania w instytucjach publicznych, wyróżniających się na rynku pracy aktualną wiedzą i rzetelnym przygotowaniem merytorycznym do realizacji strategicznych celów, tak w przedsiębiorstwach jak i w instytucjach publicznych.

W ramach kierunku studenci będą mogli dokonać wyboru specjalności - Strategiczne zarządzanie kapitałem ludzkim lub E-biznes i nowoczesny marketing. W ramach tych specjalności realizować będą przedmioty uwzględniające najnowszą wiedzę z obszaru zarządzania kapitałem ludzkim oraz E-biznesu i nowoczesnego marketingu, dzięki czemu jako specjaliści w tych obszarach będą merytorycznie przygotowani na pracę w różnym środowisku zawodowym (biznes, własne przedsiębiorstwa, instytucje publiczne). 

Podstawa ubiegania się o przyjęcie na kierunek

Prawo do ubiegania się o przyjęcie na kierunek, mają osoby, które ukończyły studia pierwszego stopnia lub jednolite studia magisterskie lub studia równorzędne w kraju lub za granicą i posiadają dokument uprawniający do kontynuacji kształcenia na studiach wyższych, tj: dyplom ukończenia ww. studiów (tytuł zawodowy licencjata lub magistra albo równorzędny), albo inny dokument ukończenia uczelni za granicą uprawniający do podjęcia studiów drugiego stopnia w państwie, w którym został wydany, uznany za równorzędny z odpowiednim polskim dyplomem ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia, zgodnie z przepisami w sprawie nostryfikacji dyplomów ukończenia studiów wyższych uzyskanych za granicą, chyba że został zwolniony na podstawie tych przepisów z postępowania nostryfikacyjnego, albo uznany, na podstawie umowy międzynarodowej, za równorzędny z odpowiednim polskim dyplomem ukończenia studiów pierwszego stopnia lub za uprawniający do podjęcia studiów drugiego stopnia w Rzeczypospolitej Polskiej.

Zakres kształcenia

Rekrutacja na studia w UIK odbywa się na kierunek. Wyboru zakresu dokonuje się w trakcie trwania studiów, w określonych przez Instytut terminach i zasadach. 

Zakresy kształcenia:

E-biznes i nowoczesny marketing

Strategiczne zarządzanie kapitałem ludzkim

Wybór zakresu kształcenia

Wybór zakresu kształcenia na Wydziale Pedagogicznym

Sylwetka absolwenta

Absolwent zakresu kształcenia: E-biznes i nowoczesny marketing

Absolwent kierunku posiada pogłębioną wiedzę na temat strategicznego zarządzania współczesnymi organizacjami, zarówno jeśli chodzi o biznes jak i instytucje publiczne,  w kontekście najnowszej wiedzy z zakresu E-biznesu i nowoczesnego marketingu. Posiada wiedzę na temat rynków elektronicznych i modeli E-biznesu. Potrafi opracować E-biznes plan oraz wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu digital marketingu. Rozumie problemy i wyzwania związane z komunikacją we współczesnym zarządzaniu marketingowym oraz E-commerce. Potrafi zaplanować i wdrożyć  kampanię promocyjną. Ma wiedzę i potrafi stosować w praktyce social media marketing. Rozumie rolę sztucznej inteligencji i nowych technologii w marketingu oraz wyzwań związanych z marketingiem 5.0. Identyfikuje problemy i wyzwania dotyczące marketingu międzynarodowego. Umiejętnie stosuje najnowszą wiedzę i zasady marketingu do zarządzania przedsiębiorstwem/działalnością gospodarczą/instytucją publiczną.

Absolwent kierunku może podjąć pracę w: działach marketingowych i sprzedażowych w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach (produkcyjnych, handlowych usługowych) oraz w korporacjach międzynarodowych. Ponadto w organizacjach pozarządowych (np. fundacje, zrzeszenia), administracji rządowej i samorządowej oraz w organizacjach gospodarczych i społecznych, w  firmach doradczych i konsultingowych. Zdobyta wiedza, umiejętności i kompetencje są przydatne na stanowiskach kierowniczych, w zarządzaniu marketingiem, czy sprzedażą, z wykorzystaniem nowoczesnej wiedzy z zakresu E-biznesu i marketingu. Absolwent tej specjalności może podjąć pracę również w komórkach analitycznych w pionach marketingowych, sprzedażowych i handlowych, w różnych w startupach, w mediach publicznych i niepublicznych; w komórkach ds. relacji z mediami i zespołach eksperckich.

Absolwent zakresu kształcenia: Strategiczne zarządzanie kapitałem ludzkim

Absolwent kierunku posiada pogłębioną wiedzę na temat strategicznego zarządzania współczesnymi organizacjami, zarówno jeśli chodzi o biznes jak i instytucje publiczne,  w kontekście najnowszej wiedzy z zakresu strategicznego zarządzania kapitałem ludzkim. Zna zadania i funkcje działu personalnego oraz specjalistów ds. personalnych. Rozumie istotę przywództwa jako istotnego elementu w strategicznym zarządzaniu zmianami w kontekście zarządzania ludźmi. Posiada wiedzę na temat zarządzania zespołami we współczesnych organizacjach, zarządzania kompetencjami i zarządzania talentami. Rozumie rolę kultury organizacyjnej w realizacji strategii personalnej przedsiębiorstwa. Zna wymagania współczesnych pracodawców w zakresie kompetencji pracowników oraz instrumenty i rozwiązania  w obszarze kształtowania wizerunku pracodawcy. Rozumie problemy i wyzwania dotyczące międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi. Potrafi stosować coaching i mentoring w zarządzaniu ludźmi, posiada wiedzę jakie kompetencje psychospołeczne są niezbędne menedżerom do skutecznego zarządzania zasobami ludzkimi, szczególnie kadrze zarządzającej w procesie zarządzania zmianami. Potrafi skutecznie analizować swoje atuty i słabości w zakresie oceny i dalszego rozwoju różnych kompetencji. Ma wiedzę na temat komunikacji i zarządzania konfliktami w środowisku pracy oraz work-life balance i well-being. Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu psychologii i socjologii w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Posiada rozwinięte umiejętności w obszarze kompleksowego, strategicznego zarządzania kapitałem ludzkim, z uwzględnieniem najnowszych trendów i wyzwań z zakresu współczesnego zarządzania. Ma świadomość zmieniających się potrzeb i wymagań dotyczących roli i znaczenia kapitału ludzkiego we współczesnym zarządzaniu, jest gotowy do realizacji zarówno indywidualnych jak i zespołowych zadań z zakresu zarządzania personelem. Jest zdolny do samodzielnego definiowania priorytetów i podejmowania decyzji, realizacji strategicznych celów, które dotyczącą skutecznego zarządzania kapitałem ludzkim, potencjałem  pracowników i zespołów pracowniczych. Absolwent specjalności Strategiczne zarządzanie kapitałem ludzkim ma pogłębioną wiedzę o roli człowieka w organizacji. Jest przygotowany do uwzględniania zasad etycznych, moralnych i prawnych w zarządzaniu.

Absolwent kierunku może podjąć pracę w: działach personalnych/komórkach kadrowych w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach (produkcyjnych, handlowych usługowych) oraz w korporacjach międzynarodowych. Ponadto w organizacjach pozarządowych (np. fundacje, zrzeszenia), administracji rządowej i samorządowej oraz w organizacjach gospodarczych i społecznych, w  firmach doradczych i konsultingowych. Zdobyta wiedza, umiejętności i kompetencje są bardzo przydatne na stanowiskach kierowniczych, w zarządzaniu zasobami ludzkimi, kierowaniu zespołami.


Zasady kwalifikacji

Kryterium kwalifikacyjnym na studia drugiego stopnia jest tzw. konkurs-ranking uwzględniający: 

  • ocenę uzyskaną na dyplomie ukończenia studiów pierwszego stopnia lub na dyplomie ukończenia studiów magisterskich - do 5 punktów;
  • średnią ważona ocen z całości studiów obowiązującą w uczelni, której dyplom jest brany pod uwagę w konkursie-rankingu – do 5 punktów.

Punkty rankingowe są obliczane według poniższego wzoru:

 Punkty rankingowe= Ocena na dyplomie +Średnia ważona ocen z całości studiów*

Szczegółowe warunki rekrutacji dostępne tutaj.

* W uzasadnionych przypadkach, gdy kandydat nie może przedstawić zaświadczenia ze średnią ważoną ocen otrzymuje za średnią 0 pkt rankingowych, ale jest dopuszczony do postępowania kwalifikacyjnego.