II stopień 2025/2026

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

Szczegóły
Kod DKS-SM
Jednostka organizacyjna Instytut Kulturoznawstwa i Dziennikarstwa
Kierunek studiów Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Drugiego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Minimalna liczba studentów 20
Limit miejsc 30
Czas trwania 4 semestry (2 lata)
Adres komisji rekrutacyjnej rekrutacja@ignatianum.edu.pl
Godziny otwarcia sekretariatu https://ignatianum.edu.pl/kontakt-cos
Adres WWW http://www.ignatianum.edu.pl/rekrutacja
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Nadchodzące tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (16.06.2025 00:00 – 14.07.2025 23:59)

Informacje o kierunku

  • Studia są prowadzone w Instytucie Kulturoznawstwa i Dziennikarstwa na Wydziale Filozoficznym
  • Program studiów
  • Zajęcia prowadzone od poniedziałku do piątku
  • Opłata rekrutacyjna wynosi 85 zł
  • Czesne: studia bezpłatne

Przydatne informacje

Opis kierunku

Chcesz doskonalić swoje umiejętności dziennikarskie i lepiej rozumieć wpływ mediów na społeczeństwo? Uniwersytet Ignatianum w Krakowie oferuje wyjątkowe studia II stopnia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna, które przygotowują do pracy w dynamicznym świecie mediów i komunikacji. 

Dlaczego warto?

  • Profil ogólnoakademicki z humanistycznym podejściem: poznasz mechanizmy współczesnej komunikacji medialnej i nauczysz się tworzyć wartościowe i atrakcyjne treści dziennikarskie, rozszerzysz swoje horyzonty i dowiesz się między innymi:

- jakie są metody pozyskiwania i weryfikacji informacji w świecie fake newsów

- jak media kształtują globalne relacje i wpływają na społeczeństwo

- jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje dziennikarstwo i jakie są jej etyczne granice

- jaka jest rola mediów w dialogu międzykulturowym

- jak tworzyć skuteczne kampanie promocyjne i budować wizerunek

- jakie są mechanizmy tworzenia obrazu w przestrzeni medialnej oraz jak obrazy wpływają na percepcję rzeczywistości

  • Nowoczesne zaplecze technologiczne – profesjonalnie wyposażone studio radiowe i telewizyjne   
  • Akademickie radio Stacja 4 – otwarte na twoją wizję i pomysły

                                                     

Zostań liderem nowoczesnej komunikacji i kreuj przyszłość mediów!

Podstawa ubiegania się o przyjęcie na kierunek

Prawo do ubiegania się o przyjęcie na kierunek, mają osoby, które ukończyły studia pierwszego stopnia lub jednolite studia magisterskie lub studia równorzędne w kraju lub za granicą i posiadają dokument uprawniający do kontynuacji kształcenia na studiach wyższych, tj: dyplom ukończenia ww. studiów (tytuł zawodowy licencjata lub magistra albo równorzędny), albo inny dokument ukończenia uczelni za granicą uprawniający do podjęcia studiów drugiego stopnia w państwie, w którym został wydany, uznany za równorzędny z odpowiednim polskim dyplomem ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia, zgodnie z przepisami w sprawie nostryfikacji dyplomów ukończenia studiów wyższych uzyskanych za granicą, chyba że został zwolniony na podstawie tych przepisów z postępowania nostryfikacyjnego, albo uznany, na podstawie umowy międzynarodowej, za równorzędny z odpowiednim polskim dyplomem ukończenia studiów pierwszego stopnia lub za uprawniający do podjęcia studiów drugiego stopnia w Rzeczypospolitej Polskiej. 

Sylwetka absolwenta

 Gdzie możesz pracować?

Absolwent kierunku jest przygotowany do zawodu dziennikarza pracującego we wszystkich typach mediów masowych (prasa, radio, telewizja, Internet) i posługującego się różnorodną formą przekazu medialnego. Posiada wiedzę umożliwiającą kierowanie i zarządzanie w instytucjach medialnych. Absolwent uzyskuje także podstawowe umiejętności umożliwiające mu wykonywanie różnych zawodów związanych z szeroko pojętą komunikacją społeczną. Może także podjąć pracę w charakterze doradcy ds. mediów, w agencjach public relations, komórkach PR struktur administracyjnych, instytucjach samorządów lokalnych, jednostkach samorządowych i urzędach (w działach komunikacji, promocji), biurach rzecznika prasowego, biurach poselskich i sztabach wyborczych, instytucjach kultury, organizacjach non-profit.


Zasady kwalifikacji

Kryterium kwalifikacyjnym na studia drugiego stopnia jest tzw. konkurs-ranking uwzględniający: 

  • ocenę uzyskaną na dyplomie ukończenia studiów pierwszego stopnia lub na dyplomie ukończenia studiów magisterskich - do 5 punktów;
  • średnią ważona ocen z całości studiów obowiązującą w uczelni, której dyplom jest brany pod uwagę w konkursie-rankingu – do 5 punktów.

Punkty rankingowe są obliczane według poniższego wzoru:

 Punkty rankingowe= Ocena na dyplomie +Średnia ważona ocen z całości studiów*

Szczegółowe warunki rekrutacji dostępne tutaj.

* W uzasadnionych przypadkach, gdy kandydat nie może przedstawić zaświadczenia ze średnią ważoną ocen otrzymuje za średnią 0 pkt rankingowych, ale jest dopuszczony do postępowania kwalifikacyjnego.