Kod | WWR-PD |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Instytut Nauk o Wychowaniu |
Kierunek studiów | Wczesne wspomaganie rozwoju oraz edukacji dzieci i młodzieży z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami pokrewnymi |
Forma studiów | Niestacjonarne |
Poziom kształcenia | Podyplomowe |
Języki wykładowe | polski |
Minimalna liczba studentów | 20 |
Limit miejsc | 50 |
Czas trwania | 3 semestry |
Adres komisji rekrutacyjnej | rekrutacja@ignatianum.edu.pl |
Adres WWW | https://www.ignatianum.edu.pl/rekrutacja |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
- Tura 1 (15.07.2024 00:00 – 27.09.2024 12:00)
Informacje o kierunku
- Studia prowadzone są w Instytucie Nauk o Wychowaniu
- Profil kierunku: studia kwalifikacyjne
- Harmonogram studiów
- Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 530
- Liczba godzin praktyk: 120
- Terminy zajęć: piątki od godz.15:00 do 20:00 i soboty od godz. 8:00 do 20:00
- Czesne: więcej informacji o opłatach tutaj
- Termin rozpoczęcia zajęć: październik/listopad
Przydatne informacje
Opis kierunku
Studia wpisują się w aktualne tendencje kształcenia specjalnego, realizowanego w różnych formach. Przedszkola, szkoły, placówki kształcenia specjalnego, szkoły integracyjne oraz ogólnodostępne, które zobligowane są do zapewnienia uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z autyzmem zespołem Aspergera i zaburzeniami pokrewnymi, odpowiednich warunków edukacyjnych, dostosowanych do ich możliwości rozwojowych. Celem studiów jest rozwój kompetencji w zakresie wyzwalania potencjału rozwojowego osób z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami pokrewnymi na każdym etapie edukacyjnym: od wczesnego wspomagania rozwoju po przygotowanie do aktywności zawodowej. Program studiów obejmuje treści kształcenia, których realizacja umożliwi uczestnikom nabycie wiedzy, umiejętności i postaw realizujących potrzeby i możliwości edukacyjne.
Warunkiem ukończenia studiów jest:
1. Uzyskanie określonych w programie studiów efektów uczenia się.
2. Uzyskanie 40 punktów ECTS określonych programem studiów.
3. Realizacja wymaganych praktyk.
4. Pozytywna ocena z egzaminu końcowego.
Warunki rekrutacji
Osoby, które mają ukończone minimum studia I stopnia posiadające przygotowanie pedagogiczne.
Sylwetka absolwenta
Absolwent dysponuje interdyscyplinarną wiedzą dotyczącą teoretycznych podstaw wychowania i kształcenia dzieci i młodzieży z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi. Posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o prowadzeniu badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej, poszerzoną w odniesieniu do dzieci i młodzieży z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi, posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o uczestnikach działalności pedagogicznej (dzieciach, rodzicach, nauczycielach) oraz o specyfice funkcjonowania dzieci i młodzieży z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi w kontekście prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych. Absolwent posiada podstawowe umiejętności w zakresu pedagogiki, psychologii i metodyki szczegółowej, w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji dydaktycznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w odniesieniu do dzieci i młodzieży z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi. Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań wychowawczych, opiekuńczych i dydaktycznych związanych z edukacją dzieci i młodzieży z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi. Absolwent ma podstawowe kompetencje społeczne pomocne w pracy w zespole, przyjmuje i wyznacza zadania, zgodnie współpracuje z innymi podmiotami. Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanego działania pedagogicznego w odniesieniu do dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych dzieci i młodzieży z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi. Absolwent uzyskał podstawowe kwalifikacje do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz w zakresie edukacji i wychowania osób z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami pokrewnymi.
Możliwość zatrudnienia absolwenta:
- w przedszkolach, szkołach, placówkach kształcenia specjalnego;
- w szkołach integracyjnych oraz ogólnodostępnych, które zobligowane są do zapewnienia uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z autyzmem zespołem Aspergera i zaburzeniami pokrewnymi odpowiednich warunków edukacyjnych, dostosowanych do ich możliwości rozwojowych.