Studia Podyplomowe 2024/2025

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Wczesne wspomaganie rozwoju oraz edukacji dzieci i młodzieży z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami pokrewnymi

Szczegóły
Kod WWR-PD
Jednostka organizacyjna Instytut Nauk o Wychowaniu
Kierunek studiów Wczesne wspomaganie rozwoju oraz edukacji dzieci i młodzieży z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami pokrewnymi
Forma studiów Niestacjonarne
Poziom kształcenia Podyplomowe
Języki wykładowe polski
Minimalna liczba studentów 20
Limit miejsc 50
Czas trwania 3 semestry
Adres komisji rekrutacyjnej rekrutacja@ignatianum.edu.pl
Adres WWW https://www.ignatianum.edu.pl/rekrutacja
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (15.07.2024 00:00 – 27.09.2024 12:00)

Informacje o kierunku

  • Studia prowadzone są w Instytucie Nauk o Wychowaniu
  • Profil kierunku: studia kwalifikacyjne
  • Harmonogram studiów
  • Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 530
  • Liczba godzin praktyk: 120
  • Terminy zajęć: piątki od godz.15:00 do 20:00 i soboty od godz. 8:00 do 20:00
  • Czesne: więcej informacji o opłatach tutaj
  • Termin rozpoczęcia zajęć: październik/listopad

Przydatne informacje

Opis kierunku

Studia wpisują się w aktualne tendencje kształcenia specjalnego, realizowanego w różnych formach. Przedszkola, szkoły, placówki kształcenia specjalnego, szkoły integracyjne oraz ogólnodostępne, które zobligowane są do zapewnienia uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z autyzmem zespołem Aspergera i zaburzeniami pokrewnymi, odpowiednich warunków edukacyjnych, dostosowanych do ich możliwości rozwojowych. Celem studiów jest rozwój kompetencji w zakresie wyzwalania potencjału rozwojowego osób z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami pokrewnymi na każdym etapie edukacyjnym: od wczesnego wspomagania rozwoju po przygotowanie do aktywności zawodowej. Program studiów obejmuje treści kształcenia, których realizacja umożliwi uczestnikom nabycie wiedzy, umiejętności i postaw realizujących potrzeby i możliwości edukacyjne.

Warunkiem ukończenia studiów jest:

1. Uzyskanie określonych w programie studiów efektów uczenia się.

2. Uzyskanie 40 punktów ECTS określonych programem studiów.

3. Realizacja wymaganych praktyk.

4. Pozytywna ocena z egzaminu końcowego.

Warunki rekrutacji

Osoby, które mają ukończone minimum studia I stopnia posiadające przygotowanie pedagogiczne.

Sylwetka absolwenta

Absolwent dysponuje interdyscyplinarną  wiedzą  dotyczącą  teoretycznych  podstaw wychowania  i  kształcenia  dzieci  i  młodzieży  z  autyzmem  i zaburzeniami pokrewnymi. Posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę  o  prowadzeniu  badań  diagnostycznych  w  praktyce pedagogicznej, poszerzoną w odniesieniu do dzieci i młodzieży z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi, posiada uporządkowaną i pogłębioną  wiedzę  o  uczestnikach  działalności  pedagogicznej (dzieciach,     rodzicach,     nauczycielach)    oraz o specyfice funkcjonowania dzieci i młodzieży z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi  w  kontekście  prawidłowości  i  nieprawidłowości rozwojowych. Absolwent  posiada podstawowe  umiejętności  w zakresu pedagogiki, psychologii i metodyki szczegółowej, w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji dydaktycznych  oraz  dobierania  strategii  realizowania  działań praktycznych w odniesieniu do dzieci i młodzieży z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi. Potrafi ocenić przydatność typowych metod,  procedur  i  dobrych  praktyk  do  realizacji  zadań wychowawczych,  opiekuńczych  i  dydaktycznych  związanych  z edukacją  dzieci  i  młodzieży z  autyzmem  i  zaburzeniami pokrewnymi.  Absolwent ma podstawowe kompetencje społeczne pomocne w pracy  w zespole,   przyjmuje   i   wyznacza   zadania,   zgodnie współpracuje   z   innymi   podmiotami.   Ma   świadomość konieczności  prowadzenia  zindywidualizowanego  działania pedagogicznego w odniesieniu do dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych  dzieci  i  młodzieży  z  autyzmem  i  zaburzeniami pokrewnymi.  Absolwent  uzyskał  podstawowe  kwalifikacje do prowadzenia  zajęć  wczesnego  wspomagania  rozwoju  dziecka oraz w zakresie edukacji i wychowania  osób  z  autyzmem,  zespołem  Aspergera i zaburzeniami pokrewnymi.

 Możliwość zatrudnienia absolwenta:

  • w przedszkolach, szkołach, placówkach kształcenia specjalnego;
  • w szkołach integracyjnych oraz ogólnodostępnych, które zobligowane są do zapewnienia uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z autyzmem zespołem Aspergera i zaburzeniami pokrewnymi odpowiednich warunków edukacyjnych, dostosowanych do ich możliwości rozwojowych.