Studia Podyplomowe 2025/2026

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Etyka (dla nauczycieli)

Szczegóły
Kod ETN-PD
Jednostka organizacyjna Instytut Filozofii
Kierunek studiów Etyka
Forma studiów Niestacjonarne
Poziom kształcenia Podyplomowe
Języki wykładowe polski
Czas trwania 3 semestry
Adres komisji rekrutacyjnej rekrutacja@ignatianum.edu.pl
Adres WWW http://www.ignatianum.edu.pl/rekrutacja
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Nadchodzące tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (14.07.2025 00:00 – 25.09.2025 13:30)

Informacje o kierunku

  • Studia prowadzone są w Instytucie Filozofii
  • Profil kierunku: studia kwalifikacyjne
  • Harmonogram studiów
  • Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 415 (godziny kontaktowe wraz z praktykami)
  • Liczba godzin praktyk: 90
  • Termin zajęć: Zajęcia odbywają się w soboty roku akademickiego określonego zarządzeniem Rektora UIK. Mają formę konwersatoriów, warsztatów i wykładów uzupełnionych o odpowiednio dobraną literaturę przeznaczoną do pracy własnej słuchacza. Część zajęć może być prowadzona online.
  • Czesne: więcej informacji o opłatach tutaj
  • Termin rozpoczęcia zajęć: październik

Przydatne informacje

Opis kierunku

Celem oferowanych studiów podyplomowych z etyki jest wyposażenie nauczycieli w:

  • ogólną wiedzę merytoryczną poprzez dostarczenie solidnego kompendium wiedzy w zakresie etyki oraz szczegółowych nauk o moralności uwzględniającego pluralizm epistemologiczny, aksjologiczny i światopoglądowy charakterystyczny dla europejskiego dziedzictwa naukowego i kulturowego w tym obszarze,
  • podniesienie ogólnych kwalifikacji zawodowych nauczycieli, umożliwienie zdobycia przygotowania merytorycznego do nauczania w szkole przedmiotu etyka oraz wiedzę i umiejętności dotyczące przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) etyka na danym etapie edukacyjnym,

Unikalny charakter oferowanych studiów podyplomowych polega na ich multidyscyplinarnym charakterze. Proponujemy wieloaspektowe podejście do fenomenu moralności, które uwzględnia dorobek etyki i współczesnych nauk empirycznych. Proponowane studia umożliwiają - dzięki integracji wiedzy z obszaru filozofii i nauk szczegółowych - wieloaspektowe i dopasowane do wrażliwości młodego pokolenia  zrozumienie fenomenu moralności. W ten sposób studia uwzględniają rosnące zapotrzebowania kulturowe i światopoglądowe związane z szybkim rozwojem nauk szczegółowych i biotechnologii. Naukowy obraz świata wpływa na aktualnie dokonujące się przemiany moralności, pogłębia pluralizm aksjologiczny i światopoglądowy, prowadzi do coraz większej polaryzacji stanowisk między różnymi próbami zrozumienia fenomenu moralności

Warunki rekrutacji

Ukończone studia wyższe w zakresie dowolnej dyscypliny uprawniające do nauczania dowolnego przedmiotu w szkołach podstawowych lub ponadpodstawowych.

Adresaci

Oferowane studia podyplomowe z etyki zaadresowane są do nauczycieli, którzy chcą zdobyć wiedzę, kompetencję i umiejętności potrzebne do nauczania przedmiotu etyka w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.

Sylwetka absolwenta

Absolwent posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne potrzebne do nauczania przedmiotu etyka w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.  Jest przygotowany do prowadzenia merytorycznych zajęć z różnymi grupami słuchaczy, którzy posiadają odmienne przekonania moralne i światopoglądowe. Może pełnić rolę mentora pomagającego uczniom w podejmowaniu różnych wyborów światopoglądowych z poszanowaniem ich godności i prawa do autonomii. Może pełnić rolę animatora, który potrafi przy odwołaniu do wspólnych wartości humanistycznych scalić różne grupy wychowanków, wywodzących się z różnych tradycji kulturowych i religijnych. Jest ekspertem, który pokazuje ważne dla kultury i cywilizacji europejskiej wartości, które stanowią spoiwo porządku codziennego życia społecznego. Może pełnić funkcje mediatora społecznego w zakresie diagnozowania i rozwiązywania różnych konfliktów i dylematów moralnych w społecznościach lokalnych.

Studia podyplomowe mają charakter kwalifikacyjny, umożliwiają nauczycielom zdobycie uprawnień do nauczania przedmiotu etyka w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.

Studia kończą się egzaminem końcowym przeprowadzonym w oparciu o wcześniej podane zagadnienia z zakresu całości studiów podyplomowych.

Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych. Ocena na świadectwie jest średnią ważoną poszczególnych ocen uzyskanych w trakcie studiów.