Szkoła Doktorska 2024/2025

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Filozofia

Szczegóły
Kod FIL-SD
Jednostka organizacyjna Szkoła Doktorska UIK
Dziedzina/dyscyplina naukowa Filozofia
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Szkoła Doktorska
Języki wykładowe polski
Limit miejsc 2
Czas trwania 8 semestrów (4 lata)
Adres komisji rekrutacyjnej rekrutacja@ignatianum.edu.pl
Adres WWW https://www.ignatianum.edu.pl/rekrutacja
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe
Obecnie nie trwają zapisy.

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (12.09.2024 00:00 – 21.09.2024 13:59)

Informacje o kierunku

  • Studia są prowadzone w Szkole Doktorskiej Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie
  • Program studiów
  • Opłata rekrutacyjna - 150 zł
  • Czesne: studia bezpłatne
  • Tryb odbywnia zajęć: Zajęcia odbywają się w układzie tygodniowym jak i w formie zblokowanej (zwłaszcza w przypadku wykładowców spoza UIK)

Przydatne informacje

Szczegółowy opis i cel kształcenia dla dyscypliny filozofia

Kształcenie w dyscyplinie filozofia w Szkole Doktorskiej Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie odbywa się w języku polskim. W ramach kształcenia doktoranci otrzymują wiedzę, kompetencje i umiejętności umożliwiające napisanie oryginalnej i twórczej pracy doktorskiej oraz pracy doktorskiej o charakterze wdrożeniowym. Elastyczny program kształcenia, indywidualne podejście do doktoranta, fachowa kadra dydaktyczna z Instytutu Filozofii oraz z innych polskich uczelni, szerokie wsparcie personalne i instytucjonalne w prowadzeniu badań naukowych - oto główne atuty kształcenia w Szkole Doktorskiej Uniwersytetu Ignatianum. Kształcenie obejmuje przedmioty wspólne dla wszystkich ścieżek kształcenia jak: metodologia, naukoznawstwo, etyka badań naukowych, metody dydaktyczne i inne, jak również przedmioty specyficzne dla danej ścieżki kształcenia, jak np. metodologia filozofii, czy sprofilowane pod kątem zapotrzebowań wykłady monograficzne i seminaria tematyczne prowadzone przez renomowanych wykładowców z różnych polskich uczelni.  Na seminariach naukowych, pod okiem najlepszych specjalistów, doktoranci opanowują umiejętności samodzielnego i zespołowego prowadzenia badań naukowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym. W ramach zajęć praktycznych uczą się przygotowywania i zarządzania projektami badawczymi z obszaru nauk humanistycznych. Realizacja praktyk dydaktycznych umożliwia doktorantom wypracowanie stosownych kompetencji społecznych potrzebnych do przyszłej pracy dydaktycznej ze studentami z różnych poziomów kształcenia. Szerokie kontakty międzynarodowe, którymi dysponuje Szkoła Doktorska umożliwiają doktorantom międzynarodowe konsultacje w zakresie prowadzonych badań naukowych, przeprowadzanie kwerend w najlepszych odrodkach naukowo - badawczych na świecie, oraz uczestnictwo w prestiżowych konferencjach naukowych. 

Sylwetka absolwenta, uzyskane kwalifikacje w ramach dyscypliny filozofia

Absolwent Szkoły Doktorskiej w dyscyplinie filozofia dysponuje wiedzą umożliwiającą analizę i rewizję najnowszych paradygmatów badawczych z obszaru nauk humanistycznych w dyscyplinie filozofia. Dysponuje teoretycznymi podstawami umożliwiającymi analizowanie określonych zagadnień ogólnych i szczegółowych. Zna i rozumie potrzebę badań w zakresie innowacyjności wiedzy w odniesieniu do nauk humanistycznych. Dostrzega konieczność współpracy z sektorem szeroko rozumiej sfery przedsiębiorczości w celu wypracowywania nowych programów studiów i standardów kształcenia, które odpowiadają na dynamicznie zmieniające się zapotrzebowania współczesnego rynku pracy. Posiada kompleksową orientację w najważniejszych trendach rozwojowych współczesnej humanistyki, dysponuje także zakresowo głęboką wiedzą na temat metodologii nauk humanistycznych oraz sposobami jej aplikacji w formułowaniu i rozwiązywaniu problemów badawczych. Posiada kompleksową wiedzą o uwarunkowaniach i skutkach współczesnych dylematów cywilizacyjnych, które powstają na styku różnych kultur i religii. Zna i dogłębnie rozumie uwarunkowania prawne i ekonomiczne prowadzonej przez siebie działalności naukowo – badawczej. Zdobytą wiedzę z zakresu współczesnych metod dydaktycznych wykorzystuje do prowadzenia różnych typów zajęć akademickich takich jak; seminaria, konwersatoria, ćwiczenia, warsztaty czy też szkolenia organizowane przez różne pozaakademickie instytucje społeczne. Dostrzega heurystyczne walory nabytej wiedzy. Umiejętnie potrafi ją wykorzystywać w celu innowacyjnego rozwiązywania określonych problemów teoretycznych i praktycznych. Samodzielnie prowadzi własne badania naukowe, a ich wyniki umiejętnie transferuje do szeroko rozumianej sfery społecznej i gospodarczej. Dzięki nabytym umiejętnościom podejmuje działania zmierzające do upowszechniania wiedzy naukowej w lokalnym i międzynarodowym środowisku naukowym. Szkoła Doktorska wykształca w absolwencie, kompetencje do krytycznej oceny dorobku uprawianej dyscypliny naukowej oraz własnego wkładu w jej aktualny rozwój. Absolwent jest gotowy do wypełniania różnych społecznych zobowiązań wynikających z pracy naukowej i dydaktycznej w różnych sektorach nauczania. Gotów jest do inicjowania współpracy z interesariuszami zewnętrznymi w obszarze szeroko rozumianej przedsiębiorczości nastawionej na innowacyjne wspieranie rozwoju współczesnej humanistyki. Jest świadomy odpowiedzialności etycznej za prowadzone badania naukowe oraz ich popularyzację w przestrzeni życia publicznego.   

Gdzie kandydaci mogą zasięgnąć informacji na temat pozyskania promotora spośród pracowników UIK

Informacja o ewentualnych promotorach dla kandydatów do Szkoły Doktorskiej została zamieszczona na stronie internetowej Szkoły Doktorskiej. W przypadku szczegółowch pytań kandydaci proszeni są o kontakt mailowy z Kierownikiem Rady Ścieżki Kształcenia dyscypliny filozofia Panem dr. hab. Piotrem Duchlińskim, prof. UIK - piotr.duchlinski@ignatianum.edu.pl

Podstawa ubiegania się o przyjęcie do Szkoły Doktorskiej

Do Szkoły Doktorskiej może zostać przyjęta osoba, która nie jest doktorantem w innej szkole doktorskiej i posiada tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera albo równorzędny określony w §30 i §31 określony w Rozporządzeniu w sprawie studiów (Dz. U. z 2021 r. poz. 661 t.j.).

W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych najwyższą jakością osiągnięć naukowych, do Szkoły Doktorskiej może zostać przyjęty absolwent studiów pierwszego stopnia lub student, który ukończył trzeci rok jednolitych studiów magisterskich oraz nie jest doktorantem w innej szkole doktorskiej.


Zasady kwalifikacji 

1. Do postępowania kwaliikacyjnego (konkursu) zostaną dopuszczeni jedynie kandydaci, którzy dokonali opłaty rekrutacyjnej oraz złożyli komplet dokumentów do siedziby Działu Spraw Studenckich, w wyznaczonym termninie.

2. W postępowaniu kwalifikacyjnym (konkursie) do Szkoły Doktorskiej, uwzględnia się następujące elementy:

a. osiągnięcia naukowe kandydata i jego aktywność naukową,
b. zainteresowania naukowe i plany badawcze kandydata,
c. wyniki rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatem. 

3. Rozmowa kwalifikacyjna dotyczy:

a. zainteresowań naukowych kandydata, jego dotychczasowych osiągnięć naukowych związanych z zakresem planowanych badań naukowych,
b. przemyśleń dotyczących przyszłych badań naukowych planowanych przez kandydata i oczekiwanych ich wyników, celów tych badań oraz ich uzasadnień,
c. metodologii planowanych badań naukowych przez kandydata,
d. orientacji kandydata w literaturze naukowej dotyczącej tematyki i przedmiotu planowanej rozprawy doktorskiej.

4. Poszczególne elementy oceny kandydata znajdują się w Zasadach rekrutacji do Szkoły Doktorskiej w UIK.

5. Maksymalnie kandydat może uzyskać 105 punktów. 

6. Beneficjenci programu ”Diamentowy Grant”, o którym mowa w art. 181 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r. poz. 1669 ze zmian.), realizowanego do 31 grudnia 2019 r., otrzymują w postępowaniu kwalifikacyjnym maksymalną liczbę punktów przewidzianą za ocenę dotychczasowych osiągnięć naukowych kandydata i jego aktywności naukowej.